موسیقی را ساده و آنلاین بیاموز

  • تاریخ : ۲۱ام بهمن ۱۳۹۷

آرامیش در زندگی

اگر تمام اوقات عجول باشید، انرژیتان تقلیل میرود. بدست آوردن چیزهایی که فراتر از حد کنترل شماست، باعث ایجاد استرس و فشار در شما میشود.

اگر میخواهید استرستان را کاهش دهید و آرام باشید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱-مرتب ورزش کنید

ورزش کردن باعث ترشح اندورفین در بدن میشود که باعث ایجاد آرامش و شادی در شما میگردد. پس مرتب ورزش کنید تا استرس را از خودتان دور کنید. ضمن اینکه باید سیگار و قلیان را کنار بگذارید زیرا این موارد به شدت استرس و حواس پرتی کمک می کنند. در کنار ورزش از غذاهایی مثل گردو، آووکادو و شکلات تلخ استفاده کنید زیرا بسیار کمک کننده هستند.

۲-نفس عمیق بکشید

دفعه ی بعد که با یک موقعیت استرس زا مواجه شدید، برای ۱ دقیقه از کارتان دست بکشید و مراحل زیر را انجام دهید:

  • ۵ نفس عمیق بکشید –شکم تان باید در اینحالت به عقب و جلو برود-
  • تصور کنید که همه ی استرس ها با هر بازدم از بدنتان خارج میشود
  • سعی کنید که لبخند بزنید
  • برای انجام این مراحل در خانه یا سرکار در مواقع لزوم احساس راحتی کنید.

از دست ندهید: دانلود ۴ تا از بهترین و جدیدترین کتاب های آموزش اعتماد به نفس که باید بخوانید

۳-عضلاتتان را ریلکس کنید

بعد از مرحله ی تنفس، ببینید که کدام عضلاتتان تحت فشار هستند- فک، شانه ها یا هر ناحیه ی دیگری که آرام نیست- به آرامی این قسمت های بدن را لمس کنید و ماساژ دهید تا آرامش کلی بدست آورید. این کار حتی ممکن است باعث شود که شما تصور کنید در مکانی آرام بخش هستید، مثل طبیعت، ساحل، وان داغ و…-

۴-آرام جویدن را تمرین کنید

اگر میخواهید صبور بودن را یاد بگیرید و وزنتان را هم کم کنید، سر میز نهار بنشینید و به آرامی غذا بخورید. اگر غذای خود را با سرعت زیاد بخورید، باعث میشود که هم بیش از حد نیازتان غذا بخورید و هم دل درد بگیرید. به طعم، بافت و عطر غذا توجه کنید، در حالیکه غذایتان را آرام میجوید، محتویات غذا را حدس بزنید.

۵-از سفر لذت ببرید!

تمرکز کردن روی نتیجه ی کار، میتواند به سرعت شما راخسته کند. به دنبال یک هدف جسورانه بودن به زمان و صبر زیادی نیاز دارد. هدف تان را به چند هدف کوچک تقسیم کنید تا چندین دلیل برای شادی کردن و جشن گرفتن داشته باشید. داشتن بازخوردهای مثبت مستمر، باعث میشود، صبرتان زیاد شود، دلگرم بمانید و همچنین لذت بیشتری در رسیدن به اهدافتان ببرید.

۶-برروی نقاط مثبت تمرکز کنید

سرزنش کردن خودمان برای کارهایی که انجام ندادیم، کمک کننده نیست. بجای آن باید برای کارهایی که انجام دادیم سپاسگزار باشیم. باید تمرین کنیم که نیمه ی پر لیوان را ببینیم. با اینکار با استرس و فشار کمتری مواجه میشویم؛ مثلا وقتی مشکلی پیش می آید به این فکر کنید که این موضوع باعث شد چیز جدیدی درزندگی یاد بگیرید.

۷-انتظار نداشته باشید که بی عیب و نقص باشید

هیچکس کامل نیست و این اشکالی ندارد. کسی که ادعای کمال میکند، یک انسان دروغگو است. اگر از خودتان انتظار داشته باشید که بی عیب و نقص و کامل باشید-و یا از هر کس دیگری- فقط به خودتان استرس وارد میکنید چون این امکان پذیر نیست!

۸-صبور بودن را هر روز تمرین کنید

با استفاده از راهکارهای ساده ی زیر میتوانید صبور بودن را هرروز تمرین کنید. به این ترتیب، توانایی های شما برای آرام ماندن در مواجهه با استرس افزایش میابد:

  • هر گاه به فروشگاه، نانوایی و… میروید، در صف های طولانی تر بایستید
  • پیاده روی های طولانی مدت داشته باشید
  • اگر میخواهید به دوستانتان آرام بودن را یاد دهید، این موارد را به آنها هم بگویید تا مانند شما بتوانند از استرس دور شوند.

حتما بخوانید: ۱۵ تا از مهم ترین راههای رسیدن به خودباوری طبق جدیدترین تحقیقات روز دنیا

نکات دیگر

  • برای کارهایتان از قبل برنامه ریزی داشته باشید
  • محل زندگی یا کارتان را با گل های کاکتوس پر کنید
  • روزانه ۱۵ دقیقه در فضای سبز مثل پارک قدم بزنید
  • در یک زمان، روی یک چیز تمرکز کنید (مثلا روزانه ۵ دقیقه به یک نقطه در اتاق زل بزنید و سعی کنید حواستان پرت نشود)
  • انعطاف پذیر باشید
  • تا ۱۰ بشمارید
  • نفس کشیدنتان را کنترل کنید
  • از نگرش بد و مایوسانه دوری کنید
  • به خودتان اعتماد داشته باشید
  • از دیگران کمک بخواهید
  • تفریح سالم انجام دهید
  • احساساتتان را بروز دهید
  • دوستان خوب و حمایت کننده داشته باشید
  • به اندازه ی کافی بخوابید
  • همیشه بخاطر نعمت هایی که در زندگی دارید سپاسگزار باشید
  • از رسانه های اجتماعی دور باشید
  • به دنبال فرصت ها باشید
  • به یادگیری و پیشرفت ادامه دهید