موسیقی را ساده و آنلاین بیاموز

  • تاریخ : ۲۱ام بهمن ۱۳۹۷

رژیم غذایی آب کردن چربی شکم

در این مقاله نتایج جدیدترین تحقیقات موسسات معتبر بین المللی در زمینه لاغری بدون عوارض را در اختیار شما قرار می دهیم. در واقع این رژیم هفت روزه یکی از بهترین رژیم هایی است که بدون آسیب رساندن به بدن شما، شکم و چربی های پهلوی شما را می سوزاند.

از کاهش وزن ظرف مدت یک هفته چی می دونید؟ به شما پیشنهاد می کنیم این رژیم غذایی رو امتحان کنید و تفاوت رو در خودتون ببینید. بعد از همه این ها شما جزو اون زنانی هستید که می خواهید اندام متناسب و شکم صاف خودتون رو به نمایش بگذارید. پس یکراست و سریع پیش به سوی یک شکم صاف با دنبال کردن این دستورات غذایی ساده:

۱- C.R.A.P رو از بدنتون دور کنید

می دونید معنی C.R.A.P چیه؟ خب اینها گروهی از مواد غذایی هستند که برای بدن خوب نیستند. کافئین، شکر تصفیه شده، الکل و غذاهای آماده. اگر شما این چهار گروه غذایی رو از زندگیتون حذف کنید می تونید به سمت داشتن یک شکم صاف و پهلوی بدون چربی حرکت کنید. این ها جزو بزرگترین دشمنان یک شکم صاف هستند که به بدن شما می چسبند و باعث می شوند که از بین بردن چربی ها سخت شود.

۲- هفته ای یک بار غذای مورد علاقه ات رو بخور

شما در امتناع از خوردن غذاهای غیر ضروری خوب عمل می کنید منتها این پیشنهاد هم به شما کمک می کنه که یکبار در هفته رو به خوردن اون غذایی که دوست دارید مثل پاستا، شکلات یا هر غذایی که ازش لذت می برید، اختصاص بدید. با اینکار سوخت و ساز بدنتون بالاتر میرود.

حتما بخوانید: ۱۲ نکته مهم جهت کاهش وزن اصولی در کمتر از ۱۲ هفته! (جدیدترین تحقیقات)

۳- پیش به سوی مکمل ها و روغن ماهی

ساردین و سالمون مقدار زیادی روغن ماهی خوشمزه دارند. اسیدهای چرب امگا ۳ که برای همه ضروری هستند باید در رژیم غذایی شما قرار بگیرند. اگر شما به صورت مستقیم نیز تمایلی به خوردن اینها ندارید می تونید از مکمل های روغن ماهی که در بازار موجود هستند استفاده کنید. این مکمل ها در سوخت و ساز چربی و داشتن شکم صاف به شما کمک زیادی می کنند.

۴- هرگز صبحانه را فراموش نکنید


همه ما اهمیت یک صبحانه سالم را می دانیم و دلیلش هم این است که یکی از مهمترین وعده های غذایی روز به شمار می آید. صبحانه باید در عرض یک ساعت بعد از بیداری مصرف شود و حاوی تمام مواد مغذی ضروری بدن باشد.

۵- از ساعت ۸ شب به بعد چیزی نخورید

خوردن صبحانه مثل پادشاه، ناهار مثل شاهزاده و شام مثل فقیر باید باشد. شام باید سبک باشد چون این موقع از شبانه روز زمانی است که دستگاه گوارش شما آماده استراحت است. پس سعی کنید از ساعت ۸ شب به بعد چیزی نخورید تا به بدنتون زمان کافی برای هضم بدهید.

هشت تغییر و تبدیل غذایی برای داشتن یک شکم صاف در عرض یک هفته

اگر برخی از مواد غذایی رو با نسخه سالم اونها مبادله کنید عملا میتوانند زندگی شما رو تغییر بدهند؛ و همین موضوع میتواند به شما در داشتن یک شکم صاف و با تلاش کمتر کمک کند. پس با رعایت نکات زیر تفاوت رو در خودتون احساس کنید:

۱- با نوشیدنی های گازدار خداحافظی کنید

زمانی که در مورد نوشیدنی صحبت می کنیم چیزی که علاوه بر طعم و مزه به ذهن خطور می کنه، گاز اون نوشیدنی هست. خوبه بدونید نوشیدنی گازدار به عنوان یه مانع برای داشتن شکم صاف هست. پس خوبه برای جلوگیری از چربی های غیر ضروری این نوشیدنی ها رو با نوشیدنی های مفید مثل چای سبز و آب مبادله کنید.

۲- خوردن سبزیجات خام

سبزیجات برای سلامتی ما مفید هستند و باید حتما در برنامه غذایی ما گنجانده شوند. منتها زمانی که بصورت خام مصرف شوند باعث میشوند بدن شما تلاش بیشتری برای شکستن و هضم اون ها انجام دهد. پس بهتره با مصرف سبزیجات به صورت خام، معده و دستگاه گوارشتون رو به فعالیت اضافی جهت هضم اونها وادار کنید.

۳- نمک را دور بریزید


احتباس آب یک شکم پف کرده ایجاد می کنه و نمک باعث جذب آب میشه و همین مورد در پیدا کردن چربی اضافی کمک می کند. برای اجتناب از این چربی غیر ضروری، به طرف چاشنی های غیرنمکی مثل فلفل قرمز بروید و تفاوت رو در خودتون ببینید.

۴- ماست پروبیوتیک


باکتری موجود در روده نقش مهمی در هضم غذا دارد. عدم تعادل آن واقعا می تواند تعادل سیستم هضم و گوارش رو مختل کنه و منجر به ورم معده وپف کردن شکم شود. استفاده از پروبیوتیک ها باعث میشود که قند اضافی موجود، بدون صرف هزینه اضافی، براحتی سوزانده شود. این مورد باعث بهبود حرکات روده شده و در نتیجه هضم را آسان می دهد.

۵- مایعات بیشتری بخورید


مایعات برای سلامت بدن ضروری هستند. به خصوص وقتی که احساس نفخ می کنیم، آبرسانی واقعا کمک شایانی به ما می کند؛ و چه مایعی بهتر از آب می تواند وجود داشته باشد؟ نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در شبانه روزبه جای نوشیدنی های شیرین برای بدست آوردن یک بدن بدون نفخ وسالم راهکار مناسبی است.

۶- از جویدن آدامس بپرهیزید

بعضی از مردم عادت دارند که مدام چیزی بخورند بنابراین طبق یک عادت غلط به سراغ آدامس می روند که اصلا برای بدن سودی ندارد. پس بهتره به سراغ خوردن مواد غذایی و گیاهان خشک مثل بادام بروید. این مبادله غذایی نه تنها برای شما سودمند است بلکه مواد غذایی مفید برای بدنتان را نیز فراهم می کند.

۷- مصرف کربوهیدرات


ماهیچه‌های ما عادت به ذخیره نوعی کربوهیدرات شناخته‌شده به عنوان گلیکوژن دارند. این کربوهیدرات عمدتاً وقتی مصرف می‌شود که بدن ما ورزش دیگری انجام دهد. وقتی از کربوهیدرات خلاص شویم، می‌توانیم به این سوخت ذخیره‌شده دسترسی داشته و آن را مصرف کنیم. برای این کار از مصرف کربوهیدرات بعد از ناهار و جایگزینی با غذای کم کربوهیدرات استفاده کنید تا چربی جدید ذخیره نشود.

۸- فیبر بخورید

فیبرها شگفت انگیز هستند و کمک زیادی به هضم مواد غذایی در بدن ما می کنند. استفاده از فیبرهای ارگانیک خصوصا در وعده صبحانه از ابتلا به یبوست جلوگیری می کنند؛ و باعث رسیدن به شکم صاف می شوند.

برنامه غذایی هفت روزه پیشنهادی ما

این رژیم غذایی پیشنهاد شده توسط چند تا از معتبرترین موسسات تغذیه دنیا را برای هفت روز امتحان کنید و نتیجه آن را در بدن خود ببینید:

روز اول

  • صبحانه: املت با سه سفیده تخم مرغ و ۷۵ گرم فلفل قرمز و چند برگ اسفناج
  • میان وعده صبح: ۱۰۰ گرم جوجه (ترجیحا آب پز) با نصف فلفل قرمز
  • ناهار: یک برش مرغ کبابی با مقداری سالاد مخلوط همراه با فلفل قرمز و لوبیا سبز و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • میان وعده عصر: ۱۰۰ گرم گوشت بوقلمون و یک چهارم خیار
  • شام: ۱۰۰ گرم مرغ کبابی و کلم بروکلی بخار پز

روز دوم

  • صبحانه: سینه مرغ پخته شده با کلم بروکلی سرخ شده
  • میان وعده صبح: ۱۰۰ گرم سینه بوقلمون پخته و نصف فلفل سبز
  • ناهار: فیله ماهی روغنی پخته شده با سالاد سبز مخلوط، با نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • میان وعده عصر: ۱۰۰ گرم سینه بوقلمون پخته شده با ۷۵ گرم کلم بروکلی بخار پز
  • شام: یک استیک سالمون با گوجه فرنگی خرد شده و لوبیای سبز پخته شده

روز سوم

  • صبحانه: ۱۰۰ گرم ماهی سالمون دودی، به همراه اسفناج
  • میان وعده صبح: ۱۰۰ گرم جوجه با نصف فلفل زرد
  • ناهار: یک گریل سینه مرغ با سالاد سبزیجات و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • میان وعده عصر: ۱۰۰ گرم گوشت بوقلمون با یک چهارم آووکادو
  • شام: یک گریل گوشت بره (دو کتلت)؛ بروکلی بخارپز و اسفناج

روزچهارم

  • صبحانه: املت (یک زرده، دو سفیده)، گوجه فرنگی، لوبیا سبز
  • میان وعده صبح: ۱۰۰ گرم گوشت بوقلمون با یک چهارم خیار
  • ناهار: فیله ماهی پخته شده با سالاد گوجه فرنگی، اسفناج و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • میان وعده عصر: ۱۰۰ گرم جوجه با نصف ران بریان
  • شام: ۱۰۰ گرم سینه مرغ تابه ای با نصف قاشق چای خوری روغن و سبزیجات

روز پنجم

  • صبحانه: ۲۰۰ گرم گوشت سینه بوقلمون با یک چهارم آووکادو و یک چهارم خیار
  • میان وعده صبح: دو تخم مرغ پخته شده با نصف فلفل قرمز
  • ناهار: ۱۵۰ گرم میگو گریل شده با سالاد سبز و گوجه فرنگی و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • میان وعده عصر: ۱۰۰ گرم گوشت سینه بوقلمون با پنج بادام
  • شام: ۱۰۰ گرم سینه مرغ با کلم بروکلی بخارپز

روز ششم

  • صبحانه: یک فیله ماهی روغنی با فلفل کبابی
  • میان وعده صبح: ۱۰۰ گرم جوجه با یک گوجه فرنگی
  • ناهار: ۱۵۰ گرم بوقلمون با سالاد سبز، بروکلی بخارپز و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • میان وعده عصر: ۱۰۰ گرم جوجه با پنج آجیل گردویی
  • شام: ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم استیک با لوبیای سبز پخته شده و کلم بروکلی

روز هفتم

  • صبحانه: املت با سه سفیده تخم مرغی، گوجه فرنگی کبابی و اسفناج بخارپز
  • میان وعده صبح: ۱۰۰ گرم بوقلمون با پنج آجیل برزیلی
  • ناهار: ۱۵۰ گرم سینه مرغ با مارچوبه و سالاد سبز
  • میان وعده عصر: ۱۰۰ گرم بوقلمون با یک چهارم خیار
  • شام: سینه اردک گریل شده با سبزیجات و کلم بروکلی بخارپز

دانلود این مقاله به صورت pdf

برای دانلود این صفحه کلیک کنید

در ادامه بخوانید: بهترین رژیم لاغری سریع در دوهفته تا یک ماه با کمک داروهای گیاهی

هر گونه سوال، نظر یا تجربه ای در زمینه رژیم های لاغری بدون ضرر دارید در بخش نظرات مطرح کنید.